SEO 2020 Μέρος 2

Συνεχίζοντας το SEO άρθρο μας ελπίζουμε να έχεις ήδη αρχίσει να χτίζεις ή να βελτιστοποιείς την SEO στρατηγική σου με βάση τις συμβουλές μας για το 2020.

Αν δεν έχεις διαβάσει ακόμη το Συμβουλές SEO 2020 (Μέρος 1), ξεκίνα τώρα να ανακαλύπτεις πως να αυξήσεις την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου.

Θα ανανεώνουμε τακτικά τους οδηγούς μας, έτσι μπορείς να μας στείλεις τις ερωτήσεις σου ή τις θεματικές που θα ήθελες να αναπτύξουμε στα σχόλια στο τέλος του άρθρου. 

Θα χαρούμε να καταφέρουμε ακόμη περισσότερα μαζί και να μάθουμε τι σε απασχολεί σήμερα στην πορεία για την ανάδειξή της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αναζήτηση Λέξεων-Κλειδιά

λέξεις κλειδιά που στοχεύει ένα site μπορεί να αποτελούνται από μοναδικές λέξεις (π.χ domain) ή και φράσεις (π.χ κατοχύρωση domain).

H στρατηγική επιλογή τους και χρήση τους στο σύνολο των στοιχείων που αφορούν το SEO, θα κάνει τη διαφορά στην κατάταξη των σελίδων σου.

Πρέπει να θυμάσαι πως οι μηχανές αναζήτησης αξιολογούν σελίδες και μοναδικά URL, οπότε θα πρέπει οι λέξεις-κλειδιά να ενσωματωθούν αρμονικά στις αντίστοιχες σελίδες και όχι απλά να τις προσθέσεις ατάκτως στην ιστοσελίδα σου.

Λέξεις Κλειδιά

 

Ιδού μια αποδοτική στρατηγική εύρεσης κι επιλογής keywords:

  • Αποτύπωσε ποιο είναι το κοινό σου (audience), σε ποιες κατηγορίες χωρίζεται και πόσο μεγάλο είναι πριν αρχίσεις να ψάχνεις λέξεις κλειδιά. Έτσι θα βρεις και τα ερωτήματα με τα οποία θα αναζητήσουν οι χρήστες το site σου και θα είναι ξεκάθαρο πόση σημασία έχει για την ιστοσελίδα σου κάθε υποκατηγορία του κοινού σου.
  • Πολλές φορές (πχ αν έχεις ήδη πολύ ισχυρό ανταγωνισμό για τα ίδια keywords ή το αντικείμενο σου είναι πολύ εξειδικευμένο), είναι προτιμότερο να εστιάσεις σε λέξεις κλειδιά με χαμηλότερη αναζήτηση αλλά περισσότερο σχετικές με το προϊόν ή τη θεματική του site σου, ώστε να έχεις ποιοτικότερη οργανική επισκεψιμότητα.
  • Κατάγραψε σε ένα excel τις αρχικές λέξεις-κλειδιά* με τις οποίες πιστεύεις πως κάθε υποκατηγορία του κοινού σου θα αναζητούσε το site σου, τα προβλήματα και τις ανάγκες που μπορεί να έχει το κοινό σου και αναζητάει λύσεις σαν και αυτές που προσφέρεις.

* Η λειτουργία αυτόματης συμπλήρωσης (autocomplete) των browsers θα σε βοηθήσει στην καταγραφή σου, αφού θα συμπληρώσει τα δημοφιλέστερα ερωτήματα αναζήτησης (search queries) που καταθέτουν οι χρήστες στις λέξεις/φράσεις που θα καταγράψεις.Autocomlpete Λειτουργεία Φυλλομετρητή Google

  • Συμπλήρωσε τη λίστα των keywords με τα Keywords Planner της Google, Keyword Tool και Answer the Public. Απόφυγε λέξεις κλειδιά που πιστεύεις ότι θα προσελκύσουν χρήστες που δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σου (και άρα θα αυξήσουν το bounce rate σου).
  • Αναζήτησε τα keywords που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου προσθέτοντας τα site τους στο Screaming Frog και αποθηκεύοντας σε excel, όπως έχουμε αναφέρει, κάθε στοιχείο τους που έχει αναφορά σε στοιχεία SEO. Έτσι αρχικά θα πάρεις ιδέες για keywords που παρέλειψες και θα αποφασίσεις αν θες να στοχεύσεις στα ίδια με τους ανταγωνιστές σου ή αν θα εκμεταλλευτείς τυχόν κενά που έχουν στη στόχευση τους.
  • Έπειτα, αποφάσισε τις συγκεκριμένες σελίδες που θες να συνδέσεις τα keywords σου και χώρισε τα σε κύρια και δευτερεύοντα. Στόχος είναι να έχεις όλες τις λέξεις-κλειδιά που έχεις προσθέσει σκόπιμα στις σελίδες και στα επιμέρους στοιχεία SEO, ώστε να κάνεις ενέργειες την παρακολούθησης, αλλαγών και βελτιστοποιήσεων στο μέλλον.
  • Αν δε μπορείς να προσθέσεις σημαντικά keywords σε κάποια σελίδα, προγραμμάτισε τη δημοσίευση μιας νέας σελίδας που θα τα περιλαμβάνει ή εμπλούτισε κάποια άλλη υπάρχουσα.

Εσωτερικοί Σύνδεσμοι

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links) μιας ιστοσελίδας είναι υπέρ-σύνδεσμοι που βρίσκονται μέσα στον πηγαίο κώδικα της (source code) και οδηγούν σε άλλες σελίδες μέσα στο ίδιο site.

Για προβολή του κώδικα μιας σελίδας, πληκτρολόγησε CTRL+U και για να εντοπίσεις τα link, πληκτρολόγησε CTRL+F, γράψε στο πλαίσιο <a href=” και αναζήτησε το domain name του site σου.

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν στο διαμερισμό της αξίας SEO των σελίδων του site σου και την ιεράρχηση τους, όσον αφορά τις μηχανές αναζήτησης.

Linking Pins

  • Φρόντισε να χωρίσεις τις σελίδες του site σου με βάση τη συσχέτισή τους σε κύριες και δευτερεύουσες, δίνοντας στην ιεράρχηση αυτή το βάθος που χρειάζεται ανάλογα με το πλήθος των σελίδων του site. Στη συνέχεια σύνδεσε τις κύριες σελίδες/άρθρα με δευτερεύουσες μέσω εσωτερικών συνδέσμων, ώστε να δώσεις ένα ξεκάθαρο σήμα στα bots σχετικά με την αξία αυτών και των λέξεων κλειδιά που περιέχουν.
  • Τη μεγαλύτερη αξία (Link Value) υπέρ-συνδέσμων την έχει η αρχική σελίδα του site σου. Οπότε για να διαμοιράσεις την αξία αυτή, πρόσθεσε στην αρχική σου σελίδα εσωτερικούς συνδέσμους που οδηγούν στις σημαντικότερες σελίδες που θες να αναδείξεις με βάση την κατηγοριοποίηση που αναφέραμε παραπάνω.
  • Για να έχεις μια πλήρη εικόνα της ιεράρχησης των εσωτερικών συνδέσμων σύνδεσε το site σου με το search console της Google. Επίλεξε οποιαδήποτε από τα domain σου και από την πλαϊνή στήλη Links –> Internal Links –> More για να δεις τους εσωτερικούς συνδέσμους που λαμβάνει κάθε σελίδα του site και Εxport data για να κατεβάσεις τα δεδομένα σε .csv ή google sheets αρχεία.
  • Τοποθέτησε τους εσωτερικούς συνδέσμους που θες να λάβουν περισσότερα κλικ στην κορυφή των σελίδων ή των κειμένων που δημοσιεύεις. Έτσι οι χρήστες είναι πιθανότερο να τους επιλέξουν και να αυξήσουν τα pages per session και session duration, που είναι δείκτες αξιολόγησης του SEO της ιστοσελίδας σου.
  • Πρόσθεσε εσωτερικούς συνδέσμους σε παλιότερα άρθρα ή σελίδες του site σου με σκοπό να αναδείξεις στοχευμένες σελίδες και πάντα με βάση την ένταξη των παλιότερων σελίδων στο μοντέλο ιεράρχησης που πλέον χρησιμοποιείς.

Εισερχόμενοι Σύνδεσμοι

Οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι μιας ιστοσελίδας (backlinks) είναι υπερσύνδεσμοι από ιστοσελίδες τρίτων που οδηγούν στο site σου.

Για να δεις τα backlinks σύνδεσε το site σου με τη search console της Google. Επίλεξε από την πλαϊνή στήλη Links –> Top linking sites –> More για να δεις τα sites από τα οποία λαμβάνεις backlinks και Export data για να κατεβάσεις τα δεδομένα σε .csv ή google sheets αρχεία.

Οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας αξιολόγησης ενός site και ιδανικά πρέπει να προέρχονται από sites που έχουν υψηλή επισκεψιμότητα & κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και άμεση σχέση με το αντικείμενο ή τη θεματολογία του site σου.

 

Backlink Icon on Handshake

  • Γράψε ποιοτικά άρθρα και οδηγούς για ζητήματα που αφορούν το κοινό σου. Στη συνέχεια ζήτα (μέσω email ή του δικτύου επαφών σου) από στοχευμένα sites να σου δώσουν εισερχόμενους συνδέσμους.
  • Βρες μέσω των google analytics ή οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων τα άρθρα που είχαν ιστορικά τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και βελτιστοποίησε τα ώστε να τα κάνεις θελκτικότερα και να δελεάσεις τρίτους να κάνουν αναφορά σε αυτά με links στο site τους.
  • Πρόσθεσε συνδέσμους προς το site σου σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαχειρίζεσαι και τις δημοσιεύσεις που προγραμματίζεις για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου.
  • Μη διστάσεις να ζητήσεις συνδέσμους από ενημερωτικές σελίδες και site στις οποίες διαφημίζεται το site σου και πρότεινε τους να αρθρογραφήσεις σε αυτά ώστε με τις γνώσεις σου και την εξειδίκευσή σου να κερδίσεις το πολυπόθητο backlink.
  • Αν ανακαλύψεις ανεπιθύμητους εισερχόμενους συνδέσμους από sites τρίτων, επικοινώνησε με τους διαχειριστές τους μέσω mail ή στα στοιχεία επικοινωνίας τους και ζήτα την αφαίρεση τους. Αν δεν το καταφέρεις, με το disavow tool της google όρισε συγκεκριμένα sites και url’s από τα οποία δε θέλεις να αξιολογούνται τα backlinks προς το site σου.

Ιστολόγιο (Blog)

Η χρήση ενός ιστολογίου (blog) στο site ή στο e-shop σου και η συστηματική προσθήκη άρθρων σε αυτό μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη συνολική κατάταξη σου στις μηχανές αναζήτησης.

Συνδέεται άμεσα με όλα τα SEO στοιχεία του άρθρου, αφού προσθέτει νέες μοναδικές σελίδες στο site σου και λειτουργεί ως ένα δυνατό σήμα προς τα bots ότι ανανεώνεται και προσφέρει πρωτότυπο περιεχόμενο στο κοινό του.Blog Ιnstallation

  • Φτιάξε ένα ημερολόγιο (πχ Google Calendar) με τις ημερομηνίες που θες να δημοσιεύσεις ένα άρθρο και ένα excel με τον τίτλο του, τις λέξεις κλειδιά και τους εσωτερικούς συνδέσμους που θα περιέχει.
  • Δημοσίευε άρθρα με βάση αυτό το πρόγραμμα και δημιούργησε πρωτότυπο περιεχόμενο με τις λέξεις κλειδιά που έχεις επιλέξει. Οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν υψηλότερα περιεχόμενο που έχει δημοσιευθεί για πρώτη φορά στο site σου και δεν είναι προϊόν αναδημοσίευσης.
  • Δημιούργησε σελίδες-κόμβους (hub pages) που θα συγκεντρώνουν σαν αρχείο τα σημαντικότερα άρθρα του site σου. Έτσι αυξάνεις τις σελίδες αναζήτησης ανά περιήγηση (pages per session) και βοηθάς τα bots να κατανοήσουν καλύτερα τη δομή του blog σου.
  • Χρησιμοποίησε RSS feed και κουμπιά social media sharing στα άρθρα σου για να λάβουν μεγαλύτερη ορατότητα, επισκεψιμότητα κι αναδημοσιεύσεις.
  • Δημιούργησε τίτλους και αρχικές παραγράφους που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών σας ώστε να αυξηθεί ο μέσος χρόνος παραμονής τους (average time on page).
  • Αξιοποίησε μια αισθητικά καθαρή και λιτή σχεδίαση για το blog σου ώστε να βελτιώσεις την εμπειρία περιήγησης των χρηστών σου, Απέφυγε τις πολλές διαφημίσεις και banners για να μην αυξηθεί ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων σου.

XML Sitemap

To XML sitemap είναι ένα αρχείο με σελίδες του site σου που υποβάλλεις στις μηχανές αναζήτησης για να τους υποδείξεις ποιες σελίδες περιέχουν ποιοτικό περιεχόμενο και επιθυμείς να αξιολογηθούν γρηγορότερα από τα bots.

Προσοχή: Οι σελίδες που δε συμπεριλαμβάνονται στο xml μπορεί να αξιολογηθούν από τα bots, οπότε αν ΔΕ ΘΕΛΕΙΣ να συμπεριληφθούν στα αποτελέσματα αναζήτησης πρέπει να τις αποκλείσεις με robots.txt, Noindex meta tag κτλ

Οι σελίδες που θα βάλεις στο xml βοηθούν τα bots να ανακαλύψουν ταχύτερα νέο περιεχόμενο του site σου και λειτουργούν σαν πολύτιμοι δείκτες ποιότητας προς τις μηχανές αναζήτησης.Sitemap Screenshot DNHOST

  • Χώρισε τις σελίδες σου σε αυτές που δε χρειάζεται να εμφανίζονται (π.χ. Καλάθι, Είσοδος/Εγγραφή) και σε σελίδες που θέλεις να εμφανίζονται (π.χ. Αρχική,Προϊόντα/Υπηρεσίες, Blog, Επικοινωνία) στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πρόσθεσε στις μεν το tag Noindex ή στο robots txt φάκελο και τις υπόλοιπες στο xml sitemap που θα στείλεις στις μηχανές αναζήτησης.
  • Μπορείς να παράγεις δυναμικά το xml sitemap του site σου με τη χρήση plugin ή extension (πχ Yoast Seo για το WordPress) ή να στο φτιάξει ο προγραμματιστής του site σου. Αν δεν ανανεώνεις το site σου ή δε του προσθέτεις συχνά σελίδες, μπορείς να παράξεις το xml sitemap μέσω του xml-sitemap.com ή του Screaming Frog επιλέγοντας Sitemaps –> XML Sitemap –> Next και αποθηκεύοντας στη συνέχεια το αρχείο στον υπολογιστή σου.
  • Στη συνέχεια πρέπει να δηλώσεις τον Sitemap σου σε Google και Bing.
  • Αν ανανεώνεις το περιεχόμενο του site σου είναι εξαιρετικά σημαντικό να παράγεις δυναμικά το xml sitemap ώστε να ενημερώνονται άμεσα και αυτόματα οι μηχανές αναζήτησης για το καινούριο περιεχόμενο πως έχεις δημοσιεύσει και πρέπει να αξιολογήσουν.

HTTPS:// (Πιστοποιητικό Ασφαλείας SSL)

To πιστοποιητικό ασφαλείας SSL (SSL Certificate) δημιουργεί μια ασφαλή κρυπτογραφημένη σύνδεση (HTTPS://dnhost.gr) μεταξύ του server που φιλοξενεί την ιστοσελίδα και του browser του τελικού χρήση που βλέπει και αλληλεπιδρά με το περιεχόμενό της.

Επιπλέον, το χαρακτηριστικό της προσθήκης SSL σε ένα site είναι πως στη διεύθυνση του προστίθεται τo γράμμα (s): http:// –> https:// ( Hyper Τext  Transfer Protocol Secure).

Εκτός της συνεχώς αυξανόμενης σημασίας του στην κατάταξη ενός site, η απουσία του μπορεί να τερματίσει την επίσκεψή ενός χρήστη που θέλει η επικοινωνία του με τον ιστότοπο να κρυπτογραφείται.

Ssl details Chrome browser

  • H Google αναγνωρίζει την ύπαρξη SSL σε μια ιστοσελίδα ως παράγοντα κατάταξης SEO. Οπότε αν θες να εφαρμόσεις ολοκληρωμένο SEO Optimization της ιστοσελίδας σου πρέπει να το συμπεριλάβεις στη λίστα σου.
  • Από τον Ιούλιο του 2018 ο Chrome και άλλοι browsers έχουν ξεκινήσει να οπτικοποιούν μέσω εικονιδίων (π.χ. πράσινη μπάρα Chrome) την ύπαρξη https:// σε μια ιστοσελίδα καθώς και τις τεχνικές λεπτομέρειες του. Έτσι εκτός από παράγοντας αξιολόγησης, το SSL έγινε και δείκτης αξιοπιστίας ενός site.
  • Τα SSL certificates διακρίνονται με βάση το είδος της πιστοποίησης και των αριθμό των domains που μπορούν να καλύψoυν. Ο ευκολότερος τρόπος να μάθεις περισσότερα για το SSL που ταιριάζει στις ανάγκες σου είναι ο βοηθός επιλογής SSL που ετοιμάσαμε στην DNHOST.
  • Ανακατεύθυνε τις σελίδες σου από http σε https μόλις αποκτήσεις SSL, (μέσω Plugin του συστήματος διαχείρισης που χρησιμοποιείς π.χ Redirection για WordPress ή μέσω του τεχνικού που διαχειρίζεται το site σου). Τέλος, ενημέρωσε το Search Console της Google για την αλλαγή σε https:// καθώς αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο τα sites με http και https στη διεύθυνσή τους. 

Μην ξεχνάς πως όσο περισσότερο ασχοληθείς με τη βελτιστοποίηση του SEO της ιστοσελίδας σου, τόσο περισσότερα περιθώρια βελτίωσης θα ανακαλύψεις με βάση τον κλάδο σου και τις ιδιαιτερότητες του προϊόντος σου.

Το αποτέλεσμα όμως θα σε ικανοποιήσει αφού θα διασφαλίσεις μια σταθερή επικοινωνία με το κοινό σου και θα αποκτήσεις τον έλεγχο στην κατάταξη των σελίδων σου στις μηχανές αναζήτησης.

Ευχόμαστε ολόψυχα να απολαύσεις την υλοποίηση του SEO πλάνου της δικής σου ιστοσελίδας.

Author

Είμαι Digital Marketing Manager στην DNHOST και απολαμβάνω να μοιράζομαι μαζί σου τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του digital καθώς και άρθρα που θα βοηθήσουν το site και το e-shop σου.

Γράψε ένα σχόλιο