Χωρίς να δοθούν ιδιαίτερες εξηγήσεις στους πελάτες τους, 20 πάροχοι <<οικονομικού>> VPS hosting ενημέρωσαν πως τερματίζουν ταυτόχρονα την παροχή των υπηρεσιών τους τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου.
Οι πάροχοι είναι οι εξής:
ArkaHosting
Bigfoot Servers
DCNHost
HostBRZ
n3Servers
ServerStrong
SnowVPS
SparkVPS
KudoHosting
MegaZoneHosting
LQHosting
StrongHosting
SuperbVPS
X4Servers
SupremeVPS
Hosting73
TCNHosting
UMaxHosting
WelcomeHosting
HostedSimply
Η ειδοποίηση μέσω email για το κλείσιμο των servers και την αναγκαστική μεταφορά των δεδομένων, έγινε το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου. Έτσι, οι πελάτες είχαν μόλις δύο μέρες για να αναζητήσουν νέο πάροχο και να μεταφέρουν το site και τα δεδομένα τους πριν κλείσουν οι VPS servers.
Χρησιμοποίησαν το ίδιο email template.
Η αρχική υπόθεση ήταν πως hackers είχαν καταφέρει να υποκλέψουν τους κωδικούς των email των συγκεκριμένων εταιριών και έστειλαν την ειδοποίηση με σκοπό να οδηγήσουν τους κατόχους VPS πακέτων σε αναζήτηση νέων παρόχων.
Όμως οι περισσότεροι πελάτες επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα της ειδοποίησης και διαπίστωσαν την παράξενη σύμπτωση της χρήσης πανομοιότυπου λεκτικού των email από διαφορετικές εταιρίες.
Εταιρίες που υποχρέωσαν τους πελάτες τους να χάσουν το Σαββατοκύριακο τους μεταφέροντας δεδομένα και είναι εξαιρετικά πιθανό πως συνδέονται μέσω ενός δικτύου που προσπαθεί να εξαπατήσει όσους δελεάζονται από εξαιρετικά χαμηλές προσφορές Web Hosting.
Τι είναι το EXIT SCAM;
Οι δικαιολογημένοι φόβοι όλων είναι πως πρόκειται για μεγάλης κλίμακας exit scam και η σιγή των παραπάνω εταιριών στα αιτήματα για περαιτέρω πληροφορίες ήρθε να ενισχύσει την ανησυχία όσων θέλουν να αποζημιωθούν άμεσα.
Το exit scam είναι η εκμετάλλευση μεγάλων εκπτωτικών περιόδων, όπως πχ το Black Friday, για την προσφορά εξαιρετικά χαμηλών τιμών σε πακέτα Hosting. Απώτερος σκοπός βέβαια δεν είναι η παροχή έστω και μετρίων ποιοτικά υπηρεσιών αλλά το αιφνιδιαστικό κλείσιμο των εταιριών και η εξαφάνιση με τα χρήματα των εύπιστων πελατών τους.
Για να εφαρμόσουν την παραπάνω απάτη ιδρύουν εταιρίες που δεν έχουν φυσική έδρα ή και αποκρύπτουν σκόπιμα τα στοιχεία τους. Στη συνέχεια προσπαθούν σε μικρό χρονικό διάστημα να δελεάσουν υποψήφιους πελάτες με εξαιρετικά χαμηλές προσφορές web hosting και εξαφανίζονται έχοντας πλήξει τόσο τους πελάτες τους όσο και την ευρύτερη αξιοπιστία της αγοράς.
Πώς μπορώ να αποφύγω απάτες στο hosting;
Όπως και σε κάθε αγορά, έτσι και στο Web Hosting πάντα θα υπάρχουν επιτήδειοι που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την ανάγκη φθηνές και ποιοτικά άρτιες υπηρεσίες φιλοξενίας. Παρ’όλα αυτά, οι παρακάτω έλεγχοι θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις να πέσεις θύμα τους.
- Πληκτρολόγησε το όνομα της εταιρία στις μηχανές αναζήτησης.
Θα μπορέσεις άμεσα να ελέγξεις την ιστορικότητα των αποτελεσμάτων καθώς και να βρεις τυχόν αναφορές σε απόπειρες εξαπάτησης πελατών. Μια υγιής εταιρεία εμφανίζεται με δικά της οργανικά αποτελέσματα καθώς και σε αναφορές άλλων site. - Έλεγξε την εταιρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Εταιρίες με χρόνια παρουσίας σε οποιοδήποτε κλάδο φροντίζουν να δημοσιεύουν ποιοτικό περιεχόμενο και η αλληλεπίδραση με τους πελάτες τους μπορεί να αποτυπωθεί στα σχόλια και στις απαντήσεις που προσφέρουν οι community managers της εταιρίας. - Αναζήτησε αξιολογήσεις πραγματικών πελατών.
H Google, το Facebook καθώς και οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν τη δυνατότητα reviews. Διαβάζοντας τα μπορείς εύκολα να αξιολογήσεις το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και να προβληματιστείς εάν δεν καταφέρεις να βρεις καμία ή εξαιρετικά λίγες αξιολογήσεις. Επίσης, μια πιο προσεκτική ανάγνωση θα σε βοηθήσει να καταλάβεις εάν οι αξιολογήσεις γίνονται από ψεύτικα προφίλ ή πληρωμένους χρήστες που αναπαράγουν κοινότυπες κριτικές. - Έλεγξε την ιστοσελίδα του παρόχου που θα εμπιστευθείς το hosting του site σου.
Συνήθως εταιρίες που ανεβάζουν πρόχειρα Site με σκοπό να εξαπατήσουν υποψήφιους πελάτες αναφέρουν επιγραμματικά τις υπηρεσίες τους και χρησιμοποιούν πρόχειρα και πολλές φορές κακόγουστα εικαστικά.
Η ανυπαρξία ενημερωμένου blog αποτελεί ακόμα ένα σημάδι απάτης, μιας και είναι ένδειξη εταιρίας που επενδύει στην ενημέρωση των πελατών της και στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης. - Αναζήτησε τα γραφεία τους και επικοινώνησε μαζί τους τηλεφωνικά.
Ο παραπάνω έλεγχος θα διασφαλίσει πως η εταιρία όντως υπάρχει, διαθέτει εξυπηρέτηση πελατών και δεν αποτελείται μόνο από έναν τηλεφωνητή στην άλλη άκρη της γραμμής. Επίσης, ζητείστε το ΑΦΜ τους για να μπορέσετε να διασταυρώσετε τη φορολογική τους φερεγγυότητα.
Εννοείται πως εταιρίες που διαθέτουν μόνο ταχυδρομική θυρίδα (P.O BOX) και όχι φυσικά γραφεία, θα πρέπει να σε υποψιάσουν όσο αφορά την ύπαρξή τους.
Τέλος, εάν δεν έχεις χρόνο για όλους τους παραπάνω ελέγχους, απλά εμπιστεύσου το hosting του site ή του e-shop σου στην DNHOST.
19 χρόνια λειτουργίας, χιλιάδες πελάτες από όλη την Ελλάδα και το 12μελές προσωπικό, εγγυώνται την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών μας, σταθερό ωράριο εξυπηρέτησης σε όλα τα επίπεδα (τεχνικό, πωλήσεις, οικονομικό) και τη μακρόχρονη επένδυση στις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας.
Ευχόμαστε να αποζημιωθούν άμεσα όλοι οι πελάτες των παραπάνω VPS παρόχων και να είναι επιφυλακτικοί στο μέλλον απέναντι σε εταιρίες που δίνουν νόημα στην παροιμία:
“Της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη”
Πηγή: bad_packets, zdnet
1 Comment
Πολύ καλό το άρθρο Κωνσταντίνε. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση!