Πριν λίγες ημέρες το Facebook έκανε δραστικές αλλαγές στις Facebook Pages και χαροποίησε αλλά και αναστάτωσε/δυσαρέστησε πολλούς χρήστες αφού είδανε τις σελίδες που είχαν φτιάξει, αγνώριστες 🙂 Ας δούμε λοιπόν τι άλλαξε στις Facebook Pages.
Απλοποιημένη Πλοήγηση στη Σελίδα:
Όπως και τα προφίλ στο Facebook, οι σύνδεσμοι πλοήγησης στις σελίδες (αυτό που φαινότανε σαν tabs στην κορυφή των σελίδων εταιριών) τώρα βρίσκονται στα αριστερά. Αυτό από άποψη ευχρηστίας είναι σημαντική αλλαγή μιας και ένα site θα πρέπει να έχει ένα βασικό σχήμα πλοήγησης, είτε αυτό είναιτο Facebook είτε ένα site των πέντε σελίδων. Αν αναρωτιέστε λοιπόν που πήγαν τα tabs της σελίδας σας, βρίσκονται πλέον κάτω από την κύρια εικόνα του προφίλ σας.
Ανεξαρτητοποίηση της Σελίδας στο Facebook:
Πλέον μπορείτε να κάνετε είσοδο στο FB με το λογαριασμό της Σελίδας σας (ή με το Προσωπικό σας προφίλ) και να συμμετέχετε (σαν Σελίδα) σε συζητήσεις και εκτός της σελίδας, να κάνετε σχόλια σε άλλες Σελίδες, να απαντάτε σε σχόλια, να κάνετε like κ.ο.κ. Η πιο δυνατή αλλαγή που ξεκλειδώνει μια νέα δυναμική για τους Διαχειριστές των Σελίδων.
Αν κάνετε click στην επιλογή “Use Facebook as insert-business/brand-name-here” (υπάρχει σαν link στο πάνω δεξί μέρος της Σελίδας)he top right of any Page you administer), μπορείτε να κάνετε ‘like’ άλλες Σελίδες, να κάνετε διασταυρωμένη προώθηση (cross-promote) με άλλους συνεργάτες σας, να κάνετε λικε άλλες σελίδες κ.α.
Ροή Νέων από τρίτους, στις Σελίδες:
Όταν είστε συνδεδεμένος σαν Σελίδα, μπορείτε να δείτε το News Feed που εμφανίζει τα “Top News” ή την “Most Recent” δραστηριότητα από άλλες Σελίδες που κάνατε “Like” και φυσικά να σχολιάσετε αντίστοιχα.
Το κακό με αυτές τις 2 παραπάνω αλλαγές, εστιάζεται στο γεγονός ότι αφήνει χώρο για πολύ spam από εταιρίες που θα χρησιμοποιήσουν άκομψα τη νέα δυνατότητα αλλά επίσης θα επιτρέπει σε τρίτους να αφήσουν σχόλια στη σελίδα σας, αφήνοντάς τα εκτεθιμένα σε κοινή θέα (πχ των πελατών σας), οποτε θα χρειάζεται επαγρύπνιση για μηνύματα από ανταγωνιστές, συνεργάτες κλπ.
Ειδοποιήσεις μέσω email προς τους Διαχειριστές Σελίδων:
Δεδομένου ότι πλέον μπορούν και άλλες φίρμες κι εταιρίες να γράψουν στους Τοίχους άλλων Σελίδων και να αλληλεπιδρούν μαζί τους, θα πρέπει να ενημερώνεστε όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει. Έτσι θα σας στέλνεται email κάθε φορά που υπάρχει δραστηριότητα στη σελίδα σας και μπορείτε να ρυθμίσετε τις ενημερώσεις από την επιλογή “Edit Page” (στο πάνω δεξί μέρος της Σελίδας σας).
Αλλαγή διάστασης δεξιάς μπάρας & ενεργού κεντρικού παραθύρου:
Μέχρι σήμερα η ενεργή Σελίδα στο Facebook είχε πλάτος 520px. Πλέον μεγάλωσε η δεξιά στήλη ώστε να περιλαμβάνει περισσότερες πληροφορίες (άρα και διαφημίσεις) και μειώθηκε το μέγεθος της ενεργής μπάρας στα 491px. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χαλάσουν όλα τα custom tabs και οι custom εφαρμογές που είχαν δημιουργηθεί με μέγεθος 520px. Το facebook μίλησε για bug, το οποίο θα αλλάξει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
iframes για τις εφαρμογές στα Tabs της Σελίδας:
Αν χρησιμοποιείτε προσαρμοσμένες Καρτέλες (Page Tab) ή θέλετε να φτιάξετε, τότε θα πρέπει να το κάνετε με τη χρήση iframes, μια λειτουργία που επιτρέπει την εισαγωγή ένα ξεχωριστό έγγραφο HTML να εισαχθεί σε μια HTML σελίδα. Το Facebook θα αποσύρει την Facebook Markup Language (FBML) το Μάρτιο, οπότε αν έχετε φτιάξει ένα Facebook Tab App με την FBML, θα πρέπει να μιλήσετε αμέσως με τον developer σας για την επερχόμενη αλλαγή.
Τοποθεσία Φωτογραφιών:
Οι φωτογραφίες των Business Pages πλέον εμφανίζονται όπως και στις προσωπικές Σελίδες του FB. Και αφού οι περισσότερες φωτογραφίες των Επιχειρήσεων είναι τυχαίες συλλογές μη-σχετιζόμενων μεταξύ τους φωτογραφιών, τώρα είναι καλή ευκαιρία να ανεβάσετε νέες εικόνες που θέλετε οι πελάτες και fans σας να βλέπουν όταν έρχονται στην FB Σελίδα σας.
Περισσότερη σχετικότητα με το Φίλτρο “Everyone”:
Στον τοίχο της Σελίδας ο Διαχειριστής έχει τη δυνατότητα να δίνει πρόσβαση στα σημαντικότερα θέματα, συζητήσεις και νέα της Σελίδας με βάση τη σχετικότητά τους προς τον κάθε χρήστη που επισκέπτεται τη Σελίδα πχ μια δημοσίευση που έγινε Like από κάποιον φίλο σας κλπ. Βέβαια αυτή η δυνατότητα έχει περιθώρια βελτίωσης, πχ ο Διαχειριστής να εμφανίζει το περιεχόμενο με βάση τη χρονολογική σειρά κι όχι με βάση τον αλγόριθμο καθορισμού σχετικότητας περιεχομένου του Facebook.
Kατά την άποψή μου έγιναν κινήσεις για τις Facebook Pages προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αν θέλετε να μοιραστείτε την εντύπωσή σας ή και την εμπειρία σας μετά τις αλλαγές αυτές, αφήστε ένα σχόλιο για να ξεκινήσει ο διάλογος!