Νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου πως το digital marketing και όλες οι υποκατηγορίες του, συμπεριλαμβανομένων των: SEO, SEM, SMM, Content Marketing, Email Marketing και άλλων είναι τα σημαντικότερα εργαλεία για την ανάπτυξη κάθε σύγχρονης επιχείρησης στο διαδίκτυο.

Με περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο και περισσότερους από 3,4 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες στα Social Media, είναι λογικό το digital marketing να είναι ζωτικής σημασίας για την προσέγγιση ενός ευρύτερου κοινού, συγκριτικά με τις παραδοσιακές τεχνικές marketing.

Ωστόσο, η έναρξη και η ανάπτυξη ενός digital marketing πλάνου, ιδιαίτερα για startups ή μικρότερες επιχειρήσεις με χαμηλό budget και περιορισμένη παρουσία στο διαδίκτυο, μπορεί να είναι μερικές φορές δύσκολη και ίσως  λίγο απογοητευτική.

Για να σε βοηθήσουμε να μπεις δυναμικά στο κόσμο του digital marketing, έχουμε ετοιμάσει μια μικρή λίστα με 6 digital marketing tips που θα σε βοηθήσουν στην προετοιμασία του πλάνου σου.

1. Ερεύνησε τον ανταγωνισμό και διαφοροποιήσου

Ως τοπική επιχείρηση είναι σημαντικό να γνωρίζεις τί προσφέρει ο ανταγωνισμός, σε ποια τιμή και ποια είναι η ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων, προκειμένου να προσφέρεις πρόσθετη αξία στο αγοραστικό κοινό.

Ξεκίνα την ερευνά σου στην Google, είναι η Νο1 μηχανή αναζήτησης. Δες αν οι ανταγωνιστές σου έχουν sites, αν έχουν καταχωρήσεις σε τοπικούς online οδηγούς, αν έχουν αφιερώματα ή άρθρα σε sites τρίτων και ακόμη, αν έχουν/τρέχουν διαφημίσεις google.

Ας υποθέσουμε ότι πρόκειται να προωθήσουμε online έναν υδραυλικό που έχει έδρα την περιοχή του Ζωγράφου. Κάνοντας μια γρήγορη αναζήτηση με λέξη κλειδί “υδραυλικός ζωγράφου”, θα δούμε μερικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι ανταγωνιστές μας.

 

Τώρα, θα πρέπει να σκεφτείς πώς θα μπορούσες να διαφοροποιήσεις την επιχείρηση σου από όλους τους άλλους υδραυλικούς που λίγο-πολύ παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες.

Εάν δεν έχετε διαφοροποιηθεί (και πολλές επιχειρήσεις δεν το κάνουν), επινοήστε ένα τρόπο για να διαφοροποιηθείτε. Entrepreneur.com

Πάμε να δούμε μερικές μεθόδους που θα σε βοηθήσουν να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό:

  • Το Προϊόν σου – Ανάπτυξε καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα που δεν αντιγράφονται εύκολα και μπορούν δώσουν value στο brand σου.
  • Οι Υπηρεσίες – Επένδυσε στην γνώση, βελτίωσε την ταχύτητα και την ποιότητα εξυπηρέτησης.
  • Οι Συνεργάτες – Αξιολόγησε του προμηθευτές, κατασκευαστές, διανομείς ή λιανοπωλητές με τους οποίους συνεργάζεσαι.
  • Σχέση –  Η σωστή επικοινωνία μεταξύ πελατών και υπαλλήλων μπορεί να είναι το μέσο διαφοροποίησης που θέλεις να πετύχεις. Σκέψου το ενδεχόμενο να προσθέσεις μια υπηρεσία αξιολόγησης όπως το Trustpilot
  • Εικόνα / Φήμη – Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω των υπαρχόντων πελατών σου. Οι ίδιοι μπορούν να γίνουν υποστηρικτές σου και λειτουργήσουν ενισχυτικά για το brand σου.
  • Τιμή –  Κάνε προσφορές, δώσε πραγματικές εκπτώσεις και επιβράβευσε τους πελάτες που σε στηρίζουν.

2. Το website σου

Οι χρήστες του διαδικτύου γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, θεωρούν δεδομένο ότι ένα site θα πρέπει να φορτώνει γρήγορα, να είναι εύχρηστο και προσβάσιμο από όλες τις συσκευές. Στην συνέχεια θα δούμε κάποια σύντομα στατιστικά για το πως η ταχύτητα φόρτωσης επηρεάζει τους επισκέπτες του site σου.

Στην ουσία, όσο περισσότερο αργεί να φορτώσει ένα website τόσο πιο πιθανό είναι ο επισκέπτης να εγκαταλείψει χωρίς να ολοκληρώσει κάποια ενέργεια που θα οδηγήσει σε μετατροπή. Το γρήγορο web hosting δεν είναι το μόνο υπεύθυνο για την ταχύτητα φόρτωσης του website σου. Το μέγεθος των εικόνων, τα CCS, η Javascript,  ο αριθμός των plugins (στο WordPress) κ.α. παίζουν κυρίαρχο ρόλο στο πόσο γρήγορα φορτώνει το site σου. Χρησιμοποίησε online εργαλεία όπως Gtmetrix, Pingdom και Google Pagespeed Insights για να μετρήσεις χρόνο φόρτωσης και να δεις πως μπορείς να τον βελτιώσεις αποτελεσματικά.

Διάβασε σε προηγούμενο άρθρο μας, 6 λόγους που χρειάζεσαι γρήγορο website

3. Google My Business και κριτικές πελατών

Τα σχόλια, οι κριτικές και τα reviews που αναφέρονται στην επιχείρησή σου, επηρεάζουν σημαντικά την απόφαση ενός χρήστη να αγοράσει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν από εσένα. Ειδικά όταν πρόκειται για τοπική επιχείρηση, η ανεύρεση νέων πελατών μέσω internet μειώνεται σημαντικά  εάν η επιχείρησή σου δεν είναι καταχωρημένη στο Google My Business και δεν έχει κριτικές/σχόλια.

Google My Business

Έτσι εάν δεν έχεις ακόμη Google My Business, καταχώρησε την επιχείρησή σου άμεσα. Συμπλήρωσε τα στοιχεία, την περιγραφή, τα tags, το ωράριο λειτουργίας, πρόσθεσε τα προϊόντα σου και ανέβασε φωτογραφίες από τον χώρο και τα προϊόντα σου!

Τι να προσέξεις: 

  • Αποφυγή διπλότυπων καταχωρήσεων. Εάν η επιχείρησή σου έχει ήδη καταχωρηθεί από κάποιον χρήστη, μην κάνεις νέα καταχώρηση αλλά ζήτα την διαχείριση από την Google μεσώ της επιλογής “διεκδίκηση της καταχώρισης”.

Σε σχετική έρευνα:

  • Το 86% των καταναλωτών διαβάζει κριτικές για τις τοπικές επιχειρήσεις.
  • Το 91% των καταναλωτών ηλικίας 18-34 εμπιστεύονται τις online κριτικές περισσότερο από την τις προσωπικές συστάσεις.
  • Το 13% των καταναλωτών επικοινωνούν με την επιχείρηση αν τα σχόλια που διάβασαν προηγουμένως είναι θετικά.

Πηγή brightlocal.com

4. Γράψε αποτελεσματικό περιεχόμενο

Εάν ο κλάδος σου είναι πολύ ανταγωνιστικός – όπως συμβαίνει με τις περισσότερες επιχειρήσεις –  θα πρέπει να σκεφτείς και να οργανώσεις μια στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου που θα σε βοηθήσει να σκαρφαλώσεις στην πρώτη σελίδα της google, θα αυξήσει την επισκεψιμότητα στο site σου και θα σου φέρει πραγματικά αποτελέσματα.

Μια καλή στρατηγική είναι η δημιουργία περιεχομένου/άρθρων στο blog του site σου ( οδηγίες για την δημιουργία blog) που επικεντρώνεται σε long tail keywords. Για παράδειγμα, αν έχεις μια τοπική επιχείρηση στην Νέα Ιωνία που εμπορεύεται πλακάκια είναι καλύτερο και πιο αποτελεσματικό να γράψεις ένα άρθρο που να εστιάζει σε long tail keywords όπως πλακάκια μπάνιου vintage Νέα Ιωνία αντί πλακάκια μπάνιου.

Αν και οι λέξεις κλειδιά μεγάλου μήκους έχουν πολύ χαμηλότερο volume στην αναζήτηση της Google, συχνά είναι πιο αποτελεσματικές στο να μετατρέψουν έναν επισκέπτη σε πελάτη. Σύμφωνα με το Buyer’s journey, οι λέξεις μεγαλύτερου μήκους δείχνουν καταναλωτές που είναι πιο κοντά στην απόφαση για να ολοκληρώσουν μια αγορά και αυτό γιατί έχουν πιο ξεκάθαρο στο μυαλό τους το τι θέλουν να αποκτήσουν.

Χρησιμοποίησε λοιπόν το blog του site σου και ξεκίνα να γράφεις άρθρα που επικεντρώνονται σε λέξεις κλειδιά μεγάλους μήκου που επικεντρώνονται στους επιχειρηματικούς σου στόχους.

Συμβουλές: 

  • Εντόπισε ποιο είναι το αγοραστικό κοινό σου.
  • Βεβαιώσου ότι το site σου είναι SEO friendly.
  • Δείξε στους αναγνώστες του blog σου ότι μπορούν να σε εμπιστευτούν.

5. Διαφημίσου στο google ads

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για την διαφήμιση google ads  είναι η δημοφιλέστερη online διαφημιστική πλατφόρμα. Αν θέλεις να φέρεις επισκέπτες στο site της επιχείρησής σου άμεσα, το google ads είναι αυτό που χρειάζεσαι. Ξεκίνα με τον οδηγό της google ή απευθύνσου σε κάποιον εξειδικευμένο διαφημιστή.

google ads

Ακολούθησε αυτά τα 7 βήματα:

  1. Θέσε στόχους
  2. Κάνε έρευνα
  3. Όρισε τον προϋπολογισμό
  4. Φτιάξε την δομή
  5. Διάλεξε τις λέξεις-κλειδιά
  6. Ανάδειξε τα δυνατά σου σημεία
  7. Σκέψου έξω από το κουτί

Google Keyword Planner

Χρησιμοποίησε το εργαλείο Keyword Planner για να ανακαλύψεις νέες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.  Ακόμη, θα σου παρέχει προτεινόμενες εκτιμήσεις προσφοράς, ώστε να μπορείς να καθορίσεις το διαφημιστικό budget σου!

Εξαιρετικά χρήσιμα

  • Volume trends – εποχικές τάσεις
  • Κατανομή σύμφωνα με την συσκευή, ανάλογα με mobile, tablet & desktop
  • Βελτιωμένα εργαλεία πρόβλεψης

6. Δημιουργία Visual Content

Α. Εικόνες. Μην αφήνεις τις σελίδες του site σου χωρίς εικόνες, τραβάνε το ενδιαφέρον των αναγνωστών και τους βοηθούν να συνεχίσουν την ανάγνωση του κειμένου. Ο μαρκετίστας Jeff Bullas αναφέρει ότι τα άρθρα με εικόνες έχουν κατά 94% περισσότερες προβολές συγκριτικά με όσα δεν έχουν. Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείς δικές σου εικόνες και δημιουργικά, καθώς αυτό προσθέτει αξία στο περιεχόμενο σου και οι χρήστες το εκτιμούν.

Β. Βίντεο. Είναι η βέλτιστη πρακτική για άρθρα που αναφέρονται σε επίλυση προβλημάτων. Ενώ, υπάρχουν αρκετοί άλλοι τρόποι -πιο οικονομικοί- για να οπτικοποιήσεις το περιεχόμενο σου, σίγουρα ένα καλό βίντεο λειτουργεί ως πρόσθετη επιρροή για την σελίδα σου, το άρθρο ή την καμπάνια της επιχείρησής σου. Σε σχετική έρευνα, αναφέρεται ότι το 88% των χρηστών ξοδεύουν περισσότερο χρόνο σε sites με βίντεο. Ακόμη το 54% των ακολουθών ενός brand ή επιχείρησης θέλουν να βλέπουν περισσότερα βίντεο. 

Γ. Infographics. Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να κρατήσεις την προσοχή των επισκεπτών και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Χρησιμοποίησε στατιστικά, συνδυάσε εικόνες, βελάκια, πίνακες, icons και πρόσθεσε κείμενα με ακριβείς πληροφορίες.  Θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι όλα τα οπτικά στοιχεία ακολουθούν μια λογική σειρά αφήγησης – δεν αξίζει να φτιάξεις ένα infographic μόνο και μόνο για να επιδείξεις δεξιοτεχνία σου στο Adobe Illustrator! Φτιάξε online τα δικά σου infographics δωρεάν μέσω του Canva.

2 παραδείγματα από infographic templates που βρήκαμε στο Canva

 

Δ. Screenshots. Εγκατέστησε μια δωρεάν εφαρμογή όπως το Lightshot, πάτα το Prt Scr από το πληκτρολόγιο, “πιάσε” στιγμιότυπα από την οθόνη σου, συμπλήρωσε με σημειώσεις, βελάκια κ.α. για να οπτικοποιήσεις τις οδηγίες και περιγραφές που αφορούν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου.

Ελπίζουμε τα παραπάνω 6 digital marketing tips για μικρές επιχειρήσεις να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις και να πετύχεις τους επιχειρηματικούς σου στόχους online! Αν θέλεις να μας προτείνεις τα δικά σου digital marketing tips, άφησε μας ένα σχόλιο στην φόρμα που ακολουθεί!  ⤵️

Author

Είμαι Digital Marketing Manager στην DNHOST και φροντίζω για την προώθηση των υπηρεσιών και την ενημέρωση των πελατών μας για χρήσιμα και ενδιαφέροντα θέματα.

Γράψε ένα σχόλιο