To να φτιάξει κανείς μια ιστοσελίδα δε σημαίνει ότι θα επιτεύξει και τους σκοπούς για τους οποίους αυτή δημιουργήθηκε.

Σε αυτό το άρθρο θα δείτε συμβουλές για βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας (SEO) έτσι ώστε να πετύχει υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης.

 

SEO – Βασικές συμβουλές για το site σας



URL / domain name

Ένα καλό, δυνατό domain name (που περιέχει τις λέξεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν) και σωστά δομημένες ονομασίες στις εσωτερικές ιστοσελίδες, θα βοηθήσουν.


Τίτλος ιστοσελίδων

Ο Τίτλος μιας ιστοσελίδας (title tag) θα πρέπει να ξεκινάει με μία λέξη ή φράση-κλειδί, να περιέχει μια φράση Call-to-action που να δίνει ένα κίνητρο στον χρήστη, να είναι μοναδικός για κάθε ιστοσελίδα και περίπου έως 60 χαρακτήρες.


Περιγραφή ιστοσελίδας

Η Περιγραφή (meta tag: description) θα βοηθήσει στο να κατανοήσει ο επισκέπτης το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και θα πρέπει να είναι μοναδική για κάθε ιστοσελίδα στο site σας.


Λέξεις – Κλειδιά

Το Keyword meta tag, πλέον δεν αποτελεί κριτήριο κατάταξης. Προσέξτε όμως να έχετε μια σωστή ποσότητα και κατανομή των keywords σας σε κάθε ιστοσελίδα. Να είναι κοντά στην αρχή της ιστοσελίδας, σε διάφορες παραλλαγές και να αποτελούν χονδρικά το 5% του συνολικού κειμένου.


Επικεφαλίδες και Λίστες

Η χρήση των σημάνσεων H1-Η2-H3-Η4-Η5 και λιστών κειμένου (αριθμημένες ή μή) κάνει καλό, γιατί δείχνει ότι έχετε ιεραρχήσει το κείμενό σας. Μπορείτε να βάλετε τα keywords της εκάστοτε ιστοσελίδας στις επικεφαλίδες αυτές. Αντίστοιχα θα πρέπει να ιεραρχείτε και το κείμενο, από το πιο σημαντικό (H1) προς το λιγότερο σημαντικό (Η3-Η4 κλπ).

Ετικέτα ALT στις εικόνες

Για να δώσουμε στις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι αφορά μια εικόνα που υπάρχει στην ιστοσελίδα σας ορίζουμε τις ετικέτες Alt (σε κάθε περίπτωση) και Title (εφ’ όσον η εικόνα είναι και σύνδεσμος/link).


Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο (κείμενο) είναι ένας βασικός παράγοντας για τη βελτιστοποίηση μιας σελίδας. Οι μηχανές λατρεύουν το φρέσκο περιεχόμενο! Προσθέτετε ή αλλάζετε συχνά κείμενο στις σελίδες σας.


XML Sitemap

Το Sitemap είναι ο καλύτερος τρόπος για να δηλώσετε τη δομή και τον αριθμό των συνδέσμων της ιστοσελίδας σας. Μπορείτε να βρείτε διάφορα εργαλεία στο ιδαδίκτυο που θα φτιάξουν το XML sitemap του site σας, το οποίο στη συνέχεια θα πρέπει να υποβάλλετε στο Google Webmaster Tools και στο Bing Webmaster Tools (το οποίο έχει απορροφήσει και το Yahoo! Site Explorer).


Εικόνες – Video

Οι εικόνες και τα videos μπορούν να παίξουν μεγάλο ρόλο στη βελτιστοποίηση του site σας, ενώ καλό θα είναι να φτιάξετε και image / video sitemaps για το site σας.


Ανακατεύθυνση

Οι μηχανές αναζήτησης αντιπαθούν τις σελίδες 404 (σφάλματος), οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιείτε σωστά 301 redirects (ανακατευθύνση).


Διπλό Περιεχόμενο

Το διπλότυπο περιεχόμενο είναι ένα μεγάλο θέμα για κάθε webmaster, βεβαιωθείτε ότι ιστοσελίδα σας έχει μια μοναδική διεύθυνση URL (δείτε το σχετικό άρθρο μας >>) μέσω του “WWW” ή “μη WWW”.


Δωρεάν Προϊόντα ή Δωρεάν Δοκιμή

Προσφέρετε δωρεάν εφαρμογές λογισμικού (licenced) ή προϊόντα ή και δοκιμαστική χρήση των υπηρεσιών σας.

 

 

Χρώματα

Φροντίστε να μην έχετε κείμενο και links στο ίδιο χρώμα με το χρώμα φόντου και γενικά το κείμενό σας να κάνει καλή αντίθεση (contrast) με το χρώμα φόντου.


Frames

Αποφύγετε τη χρήση των frames, είναι απαρχαιωμένη τακτική και ενδέχεται να επηρρεάζουν αρνητικά την σάρωση της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης.


Χρήση Flash

Αν χρησιμοποιείτε flash (συνιστούμε να το αποφεύγετε) τουλάχιστον εισάγετε κείμενο καθώς και τίτλους/περιγραφές και ετικέτες επικεφαλίδας.


Καταχώρηση σε Καταλόγους

Η καταχώρηση σε καταλόγους είναι ένας παλιός και παραδοσιακός τρόπος. Ωστόσο, μην κάνετε πολλές καταχωρήσεις και μαζικά. Αρκεστείτε στη καταχώρηση σε σημαντικούς καταλόγους.


Blog

Εάν η ιστοσελίδα σας είναι εμπορική ή επιχειρηματική τότε καλό είναι να φτιάξετε ένα blog. Το blog είναι ο καλύτερος τρόπος για να κρατάτε ενημερωμένους τους πελάτες σας, να έχετε μια προσωπική επαφή μαζί τους αλλά και να μοιραστείτε πράματα μαζί τους.


Συμμετοχή σε Fora

Συμμετάσχετε σε διάφορα forum και μοιραστείτε συνδέσμους (προς το site σας μαζί με χρήσιμες παραπομπές για τους υπόλοιπους χρήστες) μαζί με τις απαντήσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αυξήσετε γρήγορα τον αριθμό των επισκεπτών σας.


Συγγραφή Άρθρων

Η συγγραφή άρθρων μπορεί να αποφέρει πολλά καλά links προς το site σας. Υπάρχουν πολλoί κατάλογοι άρθρων για να υποβάλετε άρθρα με συμβουλές ή πληροφορίες σχετικές με το περιεχόμενο του site σας.


Εσωτερικοί Σύνδεσμοι

Καλό θα είναι να διασυνδέσετε το περιεχόμενό σας, κάνοντας την πλοήγηση πιο εύκολη και χρήσιμη.


Εξερχόμενοι Σύνδεσμοι

Η χρήση σχετικών και ποιοτικών συνδέσμων μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ανοδική κατατάξη της ιστοσελίδα σας.  Αποφύγετε να έχετε σε no-follow τα εξερχόμενα links γιατί οι μηχανές εκτιμούν τα ποιοτικά εξερχόμενα links. Ούτως ή άλλως υπάρχουν ενδείξεις ότι οι μηχανές δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τους αυτή την εντολή πιά.


Σχετικές Ιστοσελίδες

Αναλύστε τις παρεμφερείς ιστοσελίδες με τη δικιά σας και προσπαθήστε να αποσπάσετε σύνδεσμο στο περιεχόμενο σας μέσω κάποιου σχολίου ή ανταλλαγής link.



 

Αν θέλετε μπορείτε να κατεβάσετε τον Οδηγό SEO για αρχάριους της Google.

Γιάννης
Author

Συνιδρυτής της DNHOST, με πάθος για το διαδίκτυο, τη μουσική και τη φύση & συμβάλλει στη δημιουργία και βελτίωση των υπηρεσιών μας!

2 Σχόλια

  1. Χρήσιμες συμβουλές για όπoιον θέλει να καταφέρει να αύξηση την επισκεψιμότητα από της μηχανές αναζήτησης όπως η google. Θα προσθέσω σαν συμβουλή και την χρήση των social network, όχι μόνο για την άμεση επισκεψιμότητα από τα ίδια τα social network αλλά και τη σημασία που δίνουν πλέων οι μηχανές αναζήτησης για την αξιολόγηση των ιστοσελίδων.

  2. Πολύ κατατοπιστικό και περιεκτικό post. Θα ήθελα να προσθέσω το θέμα της ταχύτητας της ιστοσελίδας καθώς και θέματα βελτιστοποίησης για tablets και smartphones

Γράψε ένα σχόλιο

* Απαιτείται αποδοχή

*

Αποδοχή