Το PageRank μιας ιστοσελίδας είναι η βαθμολογία της Google προς την ιστοσελίδα, μια μαθηματική μέθοδος αξιολόγησης με την οποία κάθε ιστότοπος βαθμολογείται ως προς την βαρύτητά και την σημαντικότητά τoυ.
Παίζει δε, σημαντικό ρόλο στη θέση που θα εμφανιστεί ένα site στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google για κάποιον όρο αναζήτησης.
Page Rank της Google, πώς υπολογίζεται;
Η βαθμολόγηση στο Page Rank γίνεται με βάση τον αριθμό των συνδέσμων (links) από άλλες ιστοσελίδες που δείχνουν προς το site και την αξιολόγηση των ιστοσελίδων αυτών και η κλίμακα είναι μεταξύ 0 και 10.
Βέβαια, οι αριθμοί αυτοί είναι φυσικά ενδεικτικοί μιας και ο αλγόριθμος της Google θέτει πολλές υποδιαιρέσεις ανάμεσα στο 0 και το 10, όμως στους χρήστες δίνεται μια κατά προσέγγιση στρογγυλοποιημένη τιμή από 1 έως 10.
Πώς να μάθετε το Page Rank ενός site;
Για να δείτε το PageRank ενός site μπορείτε να εγκαταστήσετε την GoogleToolbar στον Πλοηγό σας (Internet Explorer και Firefox). Έτσι, κάθε φορά που ανοίγετε ένα site, η μπάρα του PR δείχνει το Page Rank του, πχ 1/10 ή 5/10 κλπ. Επίσης υπάρχουν και ιστοσελίδες που δείχνουν το Page Rank ενός site, όπως:
http://www.prchecker.info/check_page_rank.php
http://www.checkpagerank.net/
Πώς μοιράζεται το Page Rank στις σελίδες του site σας ;
Το PageRank μεταφέρεται μέσω των συνδέσμων (links). Έστω ότι υπάρχει ένα link προς την αρχική σελίδα του site σας από μία ιστοσελίδα με PageRank 5. Το site σας αυτόματα κερδίζει PR, το οποίο μοιράζεται ισόποσα προς τις υπόλοιπες σελίδες του site σας και προς τα links προς εξωτερικές ιστοσελίδες.
Έστω ότι από αυτό το link η κεντρική σας σελίδα κερδίζει μία μονάδα PR και πως στην κεντρική σελίδα έχετε εσωτερικά links, για 5 εσωτερικές σελίδες, τότε το PR θα μοιραστεί ισόποσα, στις 5 αυτές σελίδες. Οπότε κάθε εσωτερική ιστοσελίδα θα λάβει PR 0,2 (ίσο με το 1/5 της μονάδας).
Αν πχ κάθε μία από τις 5 αυτές σελίδες έχει συνδέσμους προς 3 εσωτερικές σελίδες και 2 συνδέσμους προς δύο άλλα, εξωτερικά sites, τότε το PageRank θα μοιραστεί σε αυτές τις 5 ιστοσελίδες. Οπότε το 1/5 χωρίζεται σε άλλα 5 μέρη (0,04) και θα απονεμηθεί στις 5 ιστοσελίδες και στα sites που οδηγούν τα εξωτερικά links.
Έτσι καταλαβαίνουμε γιατί η αρχική σελίδα ενός site συγκεντρώνει πάντα το μεγαλύτερο PageRank: στην κεντρική σελίδα οδηγούν οι περισσότεροι σύνδεσμοι και από εκεί το PR διανέμεται στα υπόλοιπα εσωτερικά και εξωτερικά links της σελίδας.