Το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο βρίσκεται η διαρροή των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook από την Cambridge Analytica προκειμένου να επηρεαστεί το εκλογικό αποτέλεσμα στην Αμερική.  Σύμφωνα με ανακοίνωση που έκανε το Facebook χθές (4 Απριλίου), η εταιρεία συμβούλων Cambridge ενδέχεται να έχει αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα 87 εκ. και όχι μόνο 50 εκ. χρηστών όπως ήταν η προηγούμενη ανακοίνωση. Στην συνέχεια θα δούμε πως προέκυψε η διαρροή των προσωπικών δεδομένων, την απάντηση του ιδιοκτήτη του Facebook και τα μέτρα που πρόκειται να πάρει εν όψη του νέου Ευρωπαϊκού κανονισμού GDPR.

Η διαρροή των προσωπικών δεδομένων με λίγα λόγια

Όλα ξεκίνησαν το 2014 από μια εφαρμογή του Facebook που δημιούργησε ο ακαδημαϊκός Αλεξάντρ Κόγκαν με ονομασία «thisisyourdigitallife» μέσω της εταιρίας Global Science Research (GSR), όπου σε συνεργασία με την Cambridge Analytica καλούσαν τους χρήστες να συμμετάσχουν σε ένα τεστ προσωπικότητας, τα δεδομένα του οποίου θα χρησιμοποιούνταν για ακαδημαϊκή έρευνα.

Στην πραγματικότητα η εφαρμογή αυτή συγκέντρωνε και τις πληροφορίες των φίλων όσων συμμετείχαν στο τεστ προσωπικότητας. Έτσι, καταφέρνοντας να πείσει 270 χιλιάδες χρήστες να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα 87 εκατ. χρηστών του Facebook. Στην συνέχεια ο ακαδημαϊκός Κόγκαν παραβιάζοντας τους όρους χρήσης (για μη εμπορική εκμετάλλευση των δεδομένων) του Facebook πούλησε τα δεδομένα στην Cambridge Analytica.

Η Cambridge Analytica με την σειρά της όπως αναφέρει σε συνέντευξή στον Guardian ο Κρίστοφερ Γουίλι (εργάστηκε σε ακαδημαϊκό πανεπιστήμιο του Cambridge) χρησιμοποίησε τα προσωπικά δεδομένα για  εξατομικευμένες πολιτικές διαφημίσεις.

Η ανάρτηση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Ο Ζούκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι τα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών εκτέθηκαν σε 3ους και ότι σε τελική ανάλυση είναι υπεύθυνος για οτιδήποτε συμβαίνει στο κοινωνικό δίκτυο. Συμπλήρωσε, ότι αφού διερευνήσει όλες τις εφαρμογές που είχαν πρόσβαση σε μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων το 2014 θα φέρει στην δημοσιότητα τους προγραμματιστές οι οποίοι είχαν ύποπτη δραστηριότητα και χρησιμοποίησαν κακόβουλα το δεδομένα του Facebook.

Ενώ όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια του Facebook για την προστασία των δεδομένων,  ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι θα περιορίσει ακόμη περισσότερο την πρόσβαση των εφαρμογών στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Ακόμη, πρόσθεσε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα δημιουργήσει ένα απλοποιημένο εργαλείο μέσω του οποίου θα επιτρέπει σε κάθε χρήστη να ανακαλεί και να διαχειρίζεται την πρόσβαση των εφαρμογών στα δεδομένα του.


To Facebook εν όψη του GDPR

Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα Facebook για τον GPDR  (Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων), έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες για την κατασκευή ενός νέου privacy center, το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις βασικές ρυθμίσεις και επιλογές απορρήτου που επιβάλει ο ΓΚΠΔ. Η διευθύνων σύμβουλος του Facebook, δήλωσε σε ομιλία της για το νέο privacy center: 

Το νέο privacy center θα αποτελέσει πολύ καλή βάση για να καλύψει όλες τις απαιτήσεις του GDPR και να ωθήσει της επιχειρήσεις να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα και σε εκπαιδευτικά εργαλεία για να προστατεύσουμε ιδιωτικότητα.
Sheryl Sandberg, COO του Facebook

Ως μέρος της προώθησης της ιδιωτικότητας, το Facebook έχει επίσης αρχίσει να προωθεί μια σειρά με εκπαιδευτικά βίντεο μικρού μήκους στα news feeds που δείχνουν στους χρήστες:

  • Πώς να διαγράφουν μόνιμα τις παλιές δημοσιεύσεις τους.
  • Τι συμβαίνει με τις πληροφορίες χρηστών κατά τη διαγραφή ενός λογαριασμού.
  • Πως να διαχειρίζονται τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται από τις διαφημίσεις του Facebook.
Χρήστος
Author

Είμαι Digital Marketing Manager στην DNHOST και φροντίζω για την προώθηση των υπηρεσιών και την ενημέρωση των πελατών μας για χρήσιμα και ενδιαφέροντα θέματα.

Γράψε ένα σχόλιο

* Απαιτείται αποδοχή

*

Αποδοχή