Tag

προσωπικά δεδομένα

Browsing

Σημαντικές αλλαγές στο WHOIS των .EU και .COM (gTLD και ccTLD) domains φέρνει ο νέος κανονισμός ΓΚΠΔ (GDPR) από τις 25 Μαΐου 2018, με σκοπό την προστασία των προσωπικών δεδομένων των καταχωρούμενων. Στο εξής, δε θα δημοσιεύονται πλέον προσωπικά δεδομένα στα αποτελέσματα αναζητήσεων whois domain. Τι θα δείχνει το WHOis ενός .EU domain; Στα αποτελέσματα του WHOIS των .EU domains που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα (εταιρείες, οργανισμοί κτλ) θα εμφανίζονται: Τεχνικές πληροφορίες (κατάσταση, ημερομηνία καταχώρισης, name servers κτλ) Επωνυμία οργανισμού Πόλη, Περιοχή, Χώρα Διεύθυνση email Γλώσσα Τεχνική επαφή (συνήθως ο Καταχωρητής) Καταχωρητής Στα αποτελέσματα του WHOIS των .EU domainsπου ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα: Τεχνικές πληροφορίες (κατάσταση, ημερομηνία καταχώρισης, name servers κτλ) Διεύθυνση email Γλώσσα Τεχνική επαφή (συνήθως ο Καταχωρητής) Καταχωρητής Τι θα δείχνει το WHOis ενός .COM domain; Όσον αφορά τα .COM domains, μετά την εφαρμογή του GDPR στη δημόσια αναζήτηση Whois θα εμφανίζονται μόνο τεχνικές πληροφορίες όπως: καταχωρητής & μεταπωλητής registry domain id name servers…

Διαχειρίσου τα δεδομένα και το απόρρητό σου! Κατόπιν του σκανδάλου διαρροής προσωπικών δεδομένων από το Facebook και ενόψει της εφαρμογής του νέου κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων (ΓΚΠΔ – GDPR), σου παρουσιάζουμε τις επιλογές που έχεις για τη διαχείριση και την προστασία των προσωπικών δεδομένων που έχεις μοιραστεί με τις μεγαλύτερες εταιρίες διαδικτύου. Το Facebook έχει εισάγει νέα εργαλεία για τη διαχείριση και την προστασία των προσωπικών δεδομένων: διαχειρίσου τις πληροφορίες σου διαχειρίσου το απόρρητό σου Η Google παρέχει έναν πίνακα ελέγχου για την διαχείριση απορρήτου, ο οποίος βοηθάει τους χρήστες να διαχειριστούν τα αποθηκευμένα δεδομένα τους στις διάφορες υπηρεσίες/προϊόντα της: δες & διαχειρίσου τη δραστηριότητά σου  διαχειρίσου το δικό σου προφίλ διαφημίσων διαχειρίσου τις εφαρμογές που χρησιμοποιείς δες το ιστορικό σου στο Youtube κατέβασε όλα τα δεδομένα σου από την Google Η Microsoft, η οποία αρκετά συχνά στο παρελθόν αντιμετώπισε προβλήματα από την Ε.Ε. σχετικά με την…

Το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο βρίσκεται η διαρροή των προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook από την Cambridge Analytica προκειμένου να επηρεαστεί το εκλογικό αποτέλεσμα στην Αμερική.  Σύμφωνα με ανακοίνωση που έκανε το Facebook χθές (4 Απριλίου), η εταιρεία συμβούλων Cambridge ενδέχεται να έχει αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα 87 εκ. και όχι μόνο 50 εκ. χρηστών όπως ήταν η προηγούμενη ανακοίνωση. Στην συνέχεια θα δούμε πως προέκυψε η διαρροή των προσωπικών δεδομένων, την απάντηση του ιδιοκτήτη του Facebook και τα μέτρα που πρόκειται να πάρει εν όψη του νέου Ευρωπαϊκού κανονισμού GDPR. Η διαρροή των προσωπικών δεδομένων με λίγα λόγια Όλα ξεκίνησαν το 2014 από μια εφαρμογή του Facebook που δημιούργησε ο ακαδημαϊκός Αλεξάντρ Κόγκαν με ονομασία «thisisyourdigitallife» μέσω της εταιρίας Global Science Research (GSR), όπου σε συνεργασία με την Cambridge Analytica καλούσαν τους χρήστες να συμμετάσχουν σε ένα τεστ προσωπικότητας, τα δεδομένα του οποίου θα χρησιμοποιούνταν για ακαδημαϊκή έρευνα. Στην…

Είτε είσαι ιδιοκτήτης eshop, είτε διαχειρίζεσαι ένα ειδησεογραφικό portal που συλλέγει email για την αποστολή newsletter, αλλά ακόμη και εάν διαθέτεις ένα μικρό εταιρικό site που λαμβάνει μηνύματα μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ένα είναι σίγουρο, θα πρέπει έως τις 25 Μαΐου να είσαι έτοιμος για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) ή αλλιώς και GDPR. Ποια site αφορά ο GDPR; Τα site που θα πρέπει να προετοιμαστούν για τον GDPR είναι όσα συλλέγουν, επεξεργάζονται και αποθηκεύουν δεδομένα των επισκεπτών/χρηστών τους. Ας δούμε στην συνέχεια μια σύντομη λίστα με λειτουργίες και πρακτικές ιστοσελίδων που υπόκεινται στον κανονισμό: Google Analytics Το site σου έχει φόρμες εγγραφών Λειτουργίες e-commerce που συλλέγουν πληροφορίες πληρωμών, παραγγελιών κτλ Έχεις φόρμες εγγραφής στο newsletter Το site σου έχει scripts που χρησιμοποιούν cookies  Χρησιμοποιείς στα άρθρα σου συστήματα σχολιασμού, όπως Disqus κτλ Διαθέτεις φόρμα επικοινωνίας στο site σου 10 Βήματα για την προετοιμασία του website σου για τον GDPR…

Τι είναι ο GDPR; Ο General Data Protection Regulation (GDPR) είναι ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. που αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων φυσικών προσώπων και αντικαταστά την υπάρχουσα οδηγία του 1995. Η νέα αυτή νομοθεσία έχει ψηφιστεί από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο τον Απρίλιο του 2016 και πρόκειται να αρχίσει την εφαρμογή της από τις 25 Μαΐου 2018. Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων θα συμβάλει ενεργά στην προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και θα ισχύει για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ.   Ποια θεωρούνται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τι θεωρείται επεξεργασία τους; Ο GDPR ορίζει ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ( όνομα, διεύθυνση, email, ip, πληροφορίες τοποθεσίας κ.α.) όλα τα δεδομένα που επιτρέπουν την εξακρίβωση και την συσχέτιση τους με την ταυτότητα ενός φυσικού προσώπου. Ως επεξεργασία των δεδομένων ορίζεται η κάθε πράξη (συλλογή, καταχώριση, αποθήκευση, κοινοποίηση, καταστροφή κ.α.) που πραγματοποιείται με ή χωρίς τη χρήση αυτοματοποιημένων μέσων, σε…