twitter-logo
Έχω κάνει συζητήσεις με πολλούς ανθρώπους σχετικά με τη χρήση του Twitter. Ακούω πολύ συχνά τις ίδιες ερωτήσεις για το Twitter και βλέπω πολλά κοινά λάθη που γίνονται κατά τη χρήση του. Η σημερινή ανάρτηση καλύπτει τα κύρια χαρακτηριστικά του Twitter και πώς να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά αυτές τις δυνατότητες.


Ας δούμε το Twitter σαν μια φυσική προέκταση ενός ατόμου. Αν πχ είναι να πάτε σε μια εκδήλωση, πώς θα συμπεριφερθείτε; Πρώτον, θα βρείτε ανθρώπους που συζητούν για θέματα που σας ενδιαφέρουν. Στη συνέχεια, θα ακούσετε τις συζητήσεις τους κι έπειτα, θα συμμετάσχετε στη συνομιλία. Σε αυτό το παράδειγμα, υπάρχουν δύο κύριες συνιστώσες της συνομιλίας:

  1. το θέμα της συζήτησης
  2. τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή

Το Twitter σας επιτρέπει να επισημάνετε αυτά τα δύο στοιχεία μέσω της διασύνδεσής τους, με το hashtag/ετικέτα (#) και το σύμβολο αναφοράς (@):

  1. #θέμα
  2. @άτομα

Για να εξηγήσουμε κάπως πιο απλά την χρήση των hashtags, πρόκειται για έναν τρόπο σήμανσης κι εύρεσης θεμάτων στο Twitter που ενδιαφέρουν τον καθένα, ενώ αποτελούν και μια μορφή μεταπληροφορίας.

Όταν δημιουργούμε ένα Tweet, χρησιμοποιούμε ένα hashtag (#)  πριν από το θέμα του tweet μας. Το σύμβολο (@) χρησιμοποιείται πριν από το όνομα χρηστών του twitter (άτομα, οργανώσεις, εταιρείες, κλπ). To @ χρησιμοποιείται μόνο πριν από ένα όνομα χρήστη Twitter. Ένα hashtag δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται πριν από ένα όνομα χρήστη Twitter.

Όταν χρησιμοποιούμε το # ή το @, τότε μετατρέπουμε την αμέσως επόμενη λέξη σε ένα σύνδεσμο. Στην περίπτωση του hashtag, μπορούμε να κάνουμε κλικ πάνω στη λέξη μετά το hashtag για να δούμε τι άλλοι λένε στο Twitter για το ίδιο θέμα. Για το σύμβολο (@), αν κάνουμε κλικ πάνω στη λέξη μετά το @ για να μάθουμε περισσότερα σχετικά με το εν λόγω πρόσωπο, οργανισμό ή εταιρεία.



Τύποι tweets

1. Κανονικό Tweet
Ένα απλό τιτίβισμα είναι μια απλή δήλωση χωρίς τη χρήση ενός ή # @. Συνήθως χρησιμοποιείται για να παρέχει μια ενημέρωση, είδηση ή για μια δήλωση. Τα κανονικά tweets είναι ωραία, αλλά κάνοντάς τα συνήθεια, θα χάσετε τη σύνδεση του tweet σας με σχετικά θέματα ή με τα άτομα που χρησιμοποιούν και # @.

simple-tweet


2. Απευθείας Μήνυμα

Ας πούμε ότι ο Γιάννης θέλει να στείλει ένα μήνυμα στην Ρένια και ο ίδιος δεν θέλει κανέναν άλλο να δεί αυτό το μήνυμα, δηλαδή να είναι προσωπικό μήνυμα. Ο Γιάννης μπορεί να στείλει αυτό το μήνυμα, στέλνοντας ένα άμεσο μήνυμα.

Υπάρχουν δύο τρόποι για να στείλετε ένα άμεσο μήνυμα. Η πρώτη είναι να συνδεθείτε στο Twitter και να πληκτρολογήστε ένα άμεσο μήνυμα στην περιοχή αποστολής Tweet. Ξεκινήστε το tweet με ένα “d” στη συνέχεια, προσθέστε το ψευδώνυμο του άλλου ατόμου (χωρίς να βάλετε ένα @ μπροστά από το όνομα) και στη συνέχεια πληκτρολογήστε το μήνυμά σας. Το μήνυμα πρέπει να είναι έως 140 χαρακτήρες.

 

 

Ο δεύτερος τρόπος για να στείλετε ένα άμεσο μήνυμα είναι να κάνετε κλικ στο εικονίδιο Ρυθμίσεις στην επάνω δεξιά γωνία του Twitter. Ακριβώς κάτω από την κύρια περιοχή, θα δείτε μια επιλογή για τα άμεσα μηνύματα (Direcr messages). Κάντε κλικ εκεί και θα οδηγηθείτε σε μια περιοχή για να στείλετε τα άμεσα μηνύμά σας.

 

Τα απευθείας μηνύματα είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να επικοινωνήσετε με ένα άλλο πρόσωπο. Θα πρέπει να ακολουθείτε (follow) το πρόσωπο αυτό, ενώ κι αυτό με τη σειρά του πρέπει να σας ακολουθεί για να του στείλετε ή να λάβετε ένα άμεσο μήνυμα. Ο χρήστης θα λάβει ένα email, μόλις του στείλετε άμεσο μήνυμα. Το άτομο είναι πιο πιθανό να ανταποκριθεί, επειδή γνωρίζει ότι το μήνυμά σας θα είναι σύντομο (140 χαρακτήρες ή λιγότερο) και η απάντησή του θα είναι επίσης σύντομη.

3. Απάντηση ή Απευθυνόμενο μήνυμα
Για να απαντήσετε ή να απευθύνετε ένα tweet σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, το Twitter έχει μια λειτουργία για αυτό το είδος της επικοινωνίας. Ας πούμε ότι ο Γιάννης θέλει να απευθύνει μήνυμα προς τη Ρένια και θέλει μόνο μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων να δεί αυτό το μήνυμα. Ο Γιάννης μπορεί να στείλει ένα μήνυμα που απευθύνεται στη Ρένια. Ομοίως, η Ρένια θα μπορούσε να απαντήσει στο αρχικό μήνυμα του Γιάννη. Αν ο Γιάννης και η Ρένια αρχίσουν τα tweets με το “@όνομα,” τότε τα tweets τους θα είναι ορατά μόνο σε αυτούς τους δύο και σε όποιον χρήστη ακολουθεί ταυτόχρονα τον Γιάννη και τη Ρένια.

 

 

Για να στείλετε μια απάντηση σε ένα tweet που κάποιος έχει απευθύνει σε σας, απλά κάντε κλικ στο “Απάντηση” κάτω από ένα tweet και το Twitter θα ξεκινήσει αυτόματα το tweet με το “@username” προς το χρήστη ο οποίος σας απηύθυνε το tweet.



4. Αναφορές ή Μνείες (Mentions)
Σε αυτό το σενάριο, ο Γιάννης θέλει να στείλει ένα μήνυμα στην Ρένια και θέλει ο καθένας στο Twitterοσύμπαν να έχει πρόσβαση σε αυτό το tweet. Οι ακόλουθοι/οπαδοί/φίλοι ή όπως αλλιώς θέλετε να τους πείτε (followers) του Γιάννη θα δούνε το tweet του και η Ρένια θα ειδοποιηθεί μέσω e-mail για αυτό το τιτίβισμα. Πολύ πιθανόν η Ρένια στη συνέχεια να κάνει Retweet το τιτίβισμα του Γιάννη στη λίστα των οπαδών της.

Οι αναφορές είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναδείξετε ή να συγχαρείτε κάποιον μέσω του Twitter, γιατί έτσι θα δούνε το tweet πολλά άτομα. Επίσης χρησιμοποιείται όταν ξέρουμε ότι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο θα ενδιαφερθεί και θα απολαύσει ένα άρθρο ή μια πληροφορία, αλλά ότι και το υπόλοιπο των followers μας θα επωφεληθούν επίσης από το άρθρο.

 

Για να στείλετε μια αναφορά μπορείτε να ξεκινήσετε το tweet με το @όνομα-χρήστη ή να το τοποθετήσετε σε όποιο άλλο σημείο του μηνύματος θέλετε και στη συνέχεια γράφοντας το κείμενο που θέλετε.

Αν θέλετε να απευθύνετε ένα tweet σε ένα @χρήστη αλλά θέλετε να είναι ορατό σε κάθε άλλο χρήστη του twitter, απλά βάλτε μια τελεία (.) πριν το @username.

 

5. Retweets
To retweet είναι όταν δημοσιεύουμε κάτι που είπε ένας χρήστης στο twitter. Ας πούμε ότι ο Γιάννης στέλνει ένα πολύ ενδιαφέρον tweet. H Ρένια βλέπει το τιτίβισμα και θέλει να το δημοσιεύσει και στη λίστα οπαδών της. Απλά θα κάνει retweet αυτό που έγραψε ο Γιάννης. Ο Γιάννης με τη σειρά του θα λάβει ένα e-mail ότι η Ρένια έκανε  retweet το μήνυμά του προς τους followers της.

 

 

Τα Retweets είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τονίσετε ένα συγκεκριμένο μήνυμα και να δείξετε σε ένα συγκεκριμένο χρήστη του Twitter ότι παρακολουθείτε ό, τι λέει. Τα Retweets επίσης είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να παρέχετε ενδιαφέρον και σχετικό περιεχόμενο στη λίστα οπαδών σας. Μπορεί να ακολουθείτε κάποιον που οι followers σας δεν ακολουθούν κι ένα retweet θα τον αναδείξει στους φόλουέρς σας.



Επιλογές συντόμευσης URL

Δεδομένου ότι έχετε μόνο 140 χαρακτήρες για κάθε σας tweet, είναι πιθανόν να μην μπορείτε να βάλετε ένα μεγάλο σε μήκος σύνδεσμο (link) στο tweet σας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα πρόγραμμα συντόμευσης URL. Εάν χρησιμοποιείτε το Twitter σε έναν υπολογιστή και εισάγετε μια σύνδεση στο πλαίσιο σύνθεσης tweets, το Twitter θα μειώσει αυτόματα το μήκος της διεύθυνσης URL.

Eκεί που το Twitter υπολείπεται είναι όταν θέλετε να ξέρετε πόσοι χρήστες κάνανε κλικ σε αυτό το σύνδεσμο. Για να συντομεύσετε μια σύνδεση και στη συνέχεια να έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε πόσοι άνθρωποι κάνουν κλικ στο σύνδεσμο και από πού κάνανε σε αυτό το κλικ, συστήνω δύο διαφορετικά προγράμματα:

Αν έχετε ήδη ένα λογαριασμό Google, το goo.gl είναι μια καλή επιλογή, επειδή μπορείτε εύκολα να έχετε πρόσβαση σε αυτό κάθε φορά που είστε συνδεδεμένοι στο google λογαριασμό σας. Το goo.gl δημιουργεί επίσης ένα QR code για το URL που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε διάφορα έντυπα.



Eρευνήστε Πριν Τιτιβήσετε!

Πώς ξέρετε τι hashtag να χρησιμοποιήσετε ή ποιό είναι το όνομα ενός ατόμου στο twitter όταν γράφετε ένα νέο tweet; Θα χρειαστεί να κάνετε μια μικρή έρευνα πριν το τιτίβισμά σας. Εάν έχετε μια φράση κλειδί ή θέμα με δύο λέξεις, καλό είναι να κάνετε μια αναζήτηση για να δείτε πώς οι άλλοι χρήστες αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα: μπορεί να γράφουν τις λέξεις μαζί ή να τις χωρίζουν με παύλα ή να την αλλάζουν με κάποιο τρόπο.

Ο καλύτερος τρόπος για να αναζητήσετε hashtags και χρήστες, είναι μέσα στο ίδιο το Twitter. Κάνετε μια αναζήτηση για μια λέξη ή φράση-κλειδί και στη συνέχεια χρησιμοποιήστε τα hashtags που χρησιμοποιούνται από άλλους. Αυτό θα σας βοηθήσει να συμμετάσχετε σε μια συζήτηση που εξελίσσεται γύρω από αυτό το θέμα. Ομοίως, αν πρόκειται να αναφερθείτε σε ένα πρόσωπο στο tweet σας, μην υποθέσετε ότι το twitter όνομά τους είναι το πρώτο και το τελευταίο όνομα τους μαζί. Ψάξτε και βρείτε το twitter όνομα χρήστη τους, πριν να τους αναφέρετε.

Αν είστε υπεύθυνος για ένα γεγονός (συζήτηση, συνάντηση, εκδήλωση κλπ), είναι πάντα καλύτερο να δημιουργήσετε ένα hashtag πριν από την εκδήλωση και στη συνέχεια να γνωστοποιήσετε  το hashtag. Με αυτό τον τρόπο, οι χρήστες δε θα χρησιμοποιούν διαφορετικά hashtags, αλλά ένα κοινό hashtag σαν σημείο αναφοράς.



6. Συντομεύσεις

whois: Για να δείτε το σύντομο προφίλ ενός χρήστη, γράψτε “whois + username” και πατώντας enter θα εμφανιστεί σε ένα pop-up στην κορυφή της σελίδας.

follow: Mπορείτε να ακολουθήσετε (follow) ένα χρήστη γράφοντας follow username και πατώντας enter.

leave: Για να σταματήσετε να ακολουθείτε κάποιον γράφετε leave username και πατήστε enter.

fav: Για να επισημάνετε σαν αγαπημένο το πιο πρόσφατο tweet ενός χρήστη, απλά γράψτε fav username και enter.

get: Έτσι θα δείτε το τελευταίο tweet οποιουδήποτε χρήστη. Πχ: get username, θα σας εμφανίσει το πιο πρόσφατο Tweet του χρήστη username.

nudge: Είναι κάτι ανάλογο με το poke του facebook, οπότε με nudge username και enter, θα σκουντήξετε τον χρήστη username.



Περισσότερη βοήθεια για το Twitter θα βρείτε εδώ!

Author

Συνιδρυτής της DNHOST, με πάθος για το διαδίκτυο, τη μουσική και τη φύση & συμβάλλει στη δημιουργία και βελτίωση των υπηρεσιών μας!

Write A Comment