Για άλλη μια φορά η Google προκαλεί αντιδράσεις και σχόλια με την αμφιλεγόμενη αλλαγή του απορρήτου στις υπηρεσίες της.
Αλλαγή πολιτικής απορρήτου της Google
Ανησυχία έχει προκαλέσει στους χρήστες η νέα πολιτική απορρήτου της Google η οποία από 1η Μαρτίου προχωρά σε αλλαγές στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών των υπηρεσιών της και τις ρυθμίσεις απορρήτου.
Ήδη, ο ανεξάρτητος οργανισμός “Ομάδα Εργασίας του Άρθρου 29 για την Προστασία των Δεδομένων των πολιτών στην Ε.Ε.” ζήτησε από την Google μην προχωρήσει στην εφαρμογή της νέας πολιτικής απορρήτου αναφέροντας ότι «Δεδομένου του μεγάλου εύρους των υπηρεσιών που παρέχετε αλλά και της δημοτικότητάς τους, οι αλλαγές στην πολιτική απορρήτου σας μπορεί να επηρεάσουν τους περισσότερους ή και όλους τους πολίτες στα κράτη-μέλη της Ε.Ε.».
Στο έγγραφο ζητείται η διερεύνηση των επιπτώσεων στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών των κρατών μελών της Ε.Ε. Ο έλεγχος αυτός θα ξεκινήσει από την γαλλική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων τη CNIL που θα είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στη Google και τις αρχές προστασίας δεδομένων όλων των κρατών της Ε.Ε.
Αντίστοιχους προβληματισμούς για τη νέα πολιτική απορρήτου έχει εκφράσει και το Αμερικανικό κογκρέσο.
Η Google υποστηρίζει ότι έτσι απλοποιεί την πολιτική απορρήτου σε μια κοινή για όλες τις υπηρεσίες της και θα μπορεί να προσφέρει μια περισσότερο ενοποιημένη εμπειρία με στόχο να “γνωρίσει” τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των χρηστών της.
Έτσι, θα γίνεται έλεγχος των πληροφοριών που ανταλλάσσουμε στα email μας και των αναζητήσεων μας στην μηχανή αναζήτησης της Google (και γενικά στα Gmail, YouTube, Google+ κτλ), ώστε να προβάλλει σχετικές προς αυτά διαφημίσεις. Θα διαμορφώνει έτσι ένα «προφίλ» για τον κάθε χρήστη, για να εμφανίζει τα αποτελέσματα (εικόνες, ιστοσελίδες, βίντεο, έγγραφα) που θεωρεί περισσότερο σχετικά σε κάθε μας αναζήτηση.
Δε θα υπήρχε καμιά ένσταση αν όλες οι διαφοροποιήσεις των ρυθμίσεων απορρήτου που ετοιμάζει ήταν προαιρετικές (όπως και οι διαφημίσεις στο Gmail). Δυστυχώς όμως είναι υποχρεωτικέςκαι αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και απογοητευτικό γιατί πλέον οι όροι «προσωπικά δεδομένα» και «ιδιωτικότητα» παύουν να υφίστανται με τη μορφή που τους ξέραμε, χάριν των κερδών από τη διαφήμιση.
1 Comment
Η Google πράγματι συλλέχει στοιχεία για κάθε χρήστη της από όλα τα εργαλεία που διαθέτει. Το συνειδητοποίησα αυτό από τα Google Webmaster tools όπου πλέον οι διαχειριστές των ιστοσελίδων έχουν πληροφορορίες για τα δημογραφικά στοιχεία αλλά και τα ενδιαφέροντα των χρηστών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα τους. Εκτιμώ ότι τα θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων είναι πολύ σημαντικά αλλά επίσης σημαντικά είναι και τα ποσά που διακυβέβονται γύρω από αυτά. Συνεπώς με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα τα παρακάμπτουν οι μεγάλες εταιρίες του διαδικτύου.