Ο χρόνος φόρτωσης του website σου επηρεάζει σημαντικά την εμπειρία των χρηστών, την κατάταξη στη google και ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις και μετατροπές του.

loading time stats

Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία, το 40% των online αγοραστών θα εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα σου εάν ο χρόνος φόρτωσης είναι περισσότερο από 3’’ !
Γιατί η ταχύτητα φόρτωσης του website σου είναι τόσο σημαντική; Ποια διαφορά κάνει το 1 δευτερόλεπτο;

Παρακάτω θα δούμε 6 λόγους που χρειάζεσαι γρήγορο website.

1. Η πρώτη εντύπωση είναι η σημαντικότερη

Ο χρόνος φόρτωσης είναι το πρώτο πράγμα που κρίνουν οι πελάτες, αναγνώστες και επισκέπτες της ιστοσελίδας σου. Εάν το website σου φορτώνει γρήγορα, έχεις κάνει αμέσως μια πολύ καλή πρώτη εντύπωση στον επισκέπτη και είναι απολύτως φυσιολογικό να αποτυπωθείς στο μυαλό του ως αξιόπιστος και επαγγελματίας. Από την άλλη πλευρά μια αργή ιστοσελίδα, δίνει την εντύπωση ότι είναι ανασφαλής και αναξιόπιστη. Είναι πραγματικά αρκετά δύσκολο να γυρίσεις αυτή την αρνητική πρώτη εντύπωση.

  • Το 79% των online αγοραστών δηλώνουν ότι δεν θα επέστρεφαν σε ένα website που αντιμετώπισαν προβλήματα με την ταχύτητα φόρτωσης.

2. Προσδοκία για γρήγορο φόρτωμα

Οι τεχνολογίες στο διαδίκτυο εξελίσσονται και βελτιώνονται καθημερινά, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι χρήστες να προσδοκούν ολοένα και υψηλότερες ταχύτητες.

Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά των ιστοσελίδων Akamai.com, Kissmetrics.com και Gomez.com :

  • Το 47% των ανθρώπων αναμένει ότι το website σας θα φορτωθεί σε λιγότερο από 2’’
  • Το 25% θα το εγκαταλείψει εάν η φόρτωση διαρκέσει περισσότερο από 3’’

Όσον αφορά τα κινητά
Όταν βρισκόμαστε εν κινήσει, έχουμε την τάση να είμαστε ακόμα λιγότερο υπομονετικοί και θέλουμε γρήγορα απαντήσεις στα ερωτήματα που αναζητούμε.

  • Το 46% των χρηστών του διαδικτύου αναμένει ότι μια ιστοσελίδα θα φορτώσει το ίδιο ή πιο γρήγορα στο κινητό από ότι στο desktop.

Είναι ξεκάθαρο ότι όλοι αναμένουμε γρήγορα αποτελέσματα όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο ανεξάρτητα από το είδος της συσκευής που συνδεόμαστε σε αυτό. Σκέψου πως εσύ ο ίδιος χρησιμοποιείς το διαδίκτυο καθημερινά; Ψάχνεις για γρήγορες απαντήσεις και άμεσα αποτελέσματα.

Όταν πρόκειται για γνωστά website που έχουν ισχυρό brand name οι χρήστες είναι πρόθυμοι να περιμένουν λίγο περισσότερο. Για παράδειγμα οι επισκέπτες του Google, του Facebook ή του Amazon είναι πρόθυμοι να ανεχθούν μια μικρή καθυστέρηση στον χρόνο φόρτωσης και αυτό επειδή το brand name τους είναι ήδη καθιερωμένο και συνδεδεμένο στο μυαλό του χρήστη με υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.
Δυστυχώς όταν πρόκειται για site μικρών ή νεοσύστατων επιχειρήσεων δεν έχεις πάντα αυτή την πολυτέλεια. Είναι λοιπόν καλύτερο να έχεις όσο το δυνατόν γρηγορότερο site από την αρχή.

3. User experience

Ένας πολύ σημαντικός λόγος που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό είναι το user experience και ux design του site σου. Ένα καλό ux design θα πρέπει να ικανοποιεί 2 βασικές επιθυμίες του χρήστη : “Δώσε στους χρήστες αυτό που ψάχνουν και δώστο γρήγορα”
Είναι ξεκάθαρο οτι ένα καλό user experience είναι άμεσα συνδεδεμένο με την υψηλή ταχύτητα ενός website.

4. Πωλήσεις

Σύμφωνα με τα στατιστικά που ανέφερα παραπάνω, το 40% των online αγοραστών θα εγκαταλείψει το website σου εάν η φόρτωση του διαρκέσει περισσότερο από 3’’. Εύκολα μπορούμε να καταλάβουμε ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό χαμένων δυνητικών πελατών σε website που αργούν να φορτώσουν .

Για παράδειγμα:
Εάν η ιστοσελίδα σου έχει 1000 επισκέψεις/ημέρα και ο χρόνος φόρτωσης της είναι 4’’ υπάρχει η πιθανότητα να χάσεις 400 δυνητικούς πελάτες.

Αξίζει να αναφέρω ένα ακόμη σημαντικό στατιστικό στοιχείο από την έρευνα του kissmetrics.com σχετικά με την ταχύτητα φόρτωσης και τις μετατροπές. Οι μετατροπές σε ένα e-commerce site μπορεί να μειωθούν κατά 7% στην περίπτωση που η ταχύτητα φόρτωσης αυξηθεί κατά ένα 1’’.

5. Χρόνος φόρτωσης και κατάταξη στη google     

Αρκετά χρόνια πριν η google ανέφερε ότι ένας από τους στόχους της είναι να αυξήσει την ταχύτητα του διαδικτύου. Ο ευκολότερος τρόπος να το πετύχει είναι να θέση την ταχύτητα φόρτωσης στα κριτήρια κατάταξης των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Σχετικά με την ταχύτητα των ιστοσελίδων και την κατάταξη στη google πολλά γράφονται και αρκετά από αυτά δεν αληθεύουν και τόσο. Σίγουρα η ταχύτητα φόρτωσης επηρεάζει την κατάταξη του site σου αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό όσο άλλα κριτήρια όπως το authority και το relevance.

6. Google adwords Quality Score

Η ταχύτητα φόρτωσης του website σου συμπεριλαμβάνεται στα κριτήρια της google για να λάβεις υψηλό google adwords quality score στις διαφημίσεις του google ads.  To adwords quality score είναι μια εκτίμηση της ποιότητας των λέξεων-κλειδιών, των διαφημιστικών κειμένων και της σελίδας προορισμού ( landing page). Όσο υψηλότερο το adwords quality score τόσο χαμηλότερο θα είναι το κόστος ανά κλικ και τόσο υψηλότερες θα είναι οι θέσεις της διαφήμισης σου.

 

Συμπέρασμα: Οι απαιτήσεις και οι επιλογές των χρηστών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο αυξάνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να ανεβάζουν τον πήχη του user experience των ιστοσελίδων όλο και υψηλότερα. Προκειμένου να διατηρήσεις το user experience σε υψηλό επίπεδό, η γρήγορη φόρτωση του website σου κρίνεται αναγκαία.  Όσο γρηγορότερα φορτώνει η ιστοσελίδα σου τόσο πιθανότερο είναι να αυξήσεις τις επισκέψεις, να μειώσεις το bounce rate και στην συνέχεια να αυξήσεις τις πωλήσεις και μετατροπές.

στατιστικά από kissmetrics.com

Για να είσαι σίγουρος ότι έχεις πάντα το ταχύτερο HOSTING  😉

Author

Είμαι Digital Marketing Manager στην DNHOST και φροντίζω για την προώθηση των υπηρεσιών και την ενημέρωση των πελατών μας για χρήσιμα και ενδιαφέροντα θέματα.

Write A Comment